A better way - Important message to you

A better way - Registration - Inregistrare
Conectare

Completing this form confirms you wish to receive email communications. You can securely opt-out at any time. I agree to give valentin fox permission to send me future emails. I understand I can opt-out at any time in the future.

Powered by Response Magic
Email Marketing System

Walkomarket - Make the Difference -

Walko

Translate

QR morinda

QRCode

20100901

Hipnotizat de propriul rol ?

Nu știu dacă ceea ce urmează să citești este despre cea mai mare sursă de nefericire…

Sunt dispus însă să bat pariu că este una dintre cele mai mari surse de autosabotaj din viața majorității oamenilor.

Mai simplu și mai direct spus: cam toate problemele majore cu care se confruntă un om matur în viață își au originea în acest loc.

Eu numesc acest “loc” confuzia de rol sau hipnoza rolului.

Ce este ?

Uite câteva exemple:

Muncești până la ore târzii în noapte și când ajungi acasă rupt de oboseală adormi fără să apuci să schimbi câteva cuvinte cu cei dragi.

Te străduiești din răsputeri să fii prietenul tuturor și din cauza asta nu spui NU când ți se cere ajutorul, ceea ce te face să ratezi termene limită și atragi dezaprobarea celor din jur.

Te dedici educației copiilor tăi până la punctul în care îți compromiți cariera, viața socială și îți încalci propriile dorințe și valori.

Cunoști pe cineva într-o astfel de situație ?

Eu da !

Ce putem face ?

Hai să explorăm puțin cauzele, după care îți voi propune câteva soluții, urmând ca tu să decizi care e cea mai potrivită pentru tine.

Autohipnoza rolului

In orice moment al vieții tale mature te exprimi printr-o serie de roluri: parinte, angajat sau antreprenor, soț sau soție, mentor, expert, om de echipa, etc.

“Problema” este că unul sau două din aceste roluri îți vin “mănușă” iar altele nu ți se prea potrivesc. Așa că, începi să petreci tot mai mult timp în rolurile care îți plac și devii din ce în ce mai bun la ele…

Altfel spus, te manifești conform ziselor lui Aristotel: “Suntem ceea ce facem în mod repetat, de aceea măiestria nu este un act ci o deprindere.”

Rolul pe care îl îmbrățișezi cel mai mult începe să te definească ca om. Tu începi să te percepi pe tine ca ființă prin prisma acelui rol mai mult decât prin oricare altul.

Mi-aduc aminte că în facultate am cunoscut un tip pentru care era atât de important faptul că era student la drept, încât se recomanda când făcea cunoștință cu cineva așa: Alex, student la drept. La un moment dat, la o petrecere în cadrul căreia a făcut cunoștință cu mai multă lume, ajunsese să uite să mai spună “Alex”. … așa că am fost martorul uimit al unui tip care dădea mâna cu niște necunoscuți și se recomanda “student la drept”…

Atunci mi s-a părut foarte amuzantă situația, dar acum o consider tragi-comică. Dacă ajungi să te autodefinești prin rolul social pe care îl joci chiar mai mult decât prin propriul tău nume, riști să nu prea mai știi cine ești cu adevărat… E un soi de autohipnoză a rolului tău, care te scoate din contactul cu tine însuți/însăți.

Asta se traduce printr-o relație foarte proastă cu propria-ți persoană, pentru că în loc să te raportezi la tine ca la acea ființă trăitoare în trupul tău, care are nevoi, valori, inteligență, intuiție, voință și energie vitală, te raportezi la tine ca la o etichetă socială dictată de școală, comunitate sau mass-media.

Hipnoza rolului celuilalt

În plus, există o situație de comunicare în care hipnoza rolului poate duce la relații nesănătoase pe termen lung. Iată un caz concret: Mama și fiul !

Mama vrea ca fiul ei să se facă doctor iar fiul iubește desenul și vrea să se facă arhitect. Aici avem două roluri: rolul de mamă și rolul de fiu - ambele roluri foarte puternice. Sunt ele unicele roluri pe care le joacă cei doi ?

Nu cumva mama mai este pe lângă mamă și femeie ? Nu cumva mai este și soție ? Nu este și gospodină ? Nu este eventual și femeie de carieră… ?

Copilul, la rândul lui, nu cumva este și prieten pentru unii din colegii lui ? Nu este și iubit pentru… iubita lui ? Nu este și desenator pasionat ? Nu este și bărbat (chiar dacă în curs de maturizare) ?

Dacă cei doi ar reuși, cu sau fără ajutor, să iasă din pozițiile fixe din care își exercită relația: mamă - fiu, și ar privi realitatea din toate celelalte roluri, oare ar rămâne la fel de fermi pe poziții ?

Părerea mea este că nu !

Hipnoza pe care o propagă rolul de mamă asupra copilului îl poate face pe acesta să gândească: “Nu am de ales… e mama mea și nu o pot dezamăgi… este important ca un copil să asculte de mama lui…”

Hipnoza pe care o propagă rolul de copil asupra mamei o poate face pe aceasta să gândească: “Copilul meu e vulnerabil. Trebuie să îl protejez. El trebuie să facă ce îi spun pentru că am trecut prin viață și știu mai bine ca el cum stau lucrurile…”

Dar oare chiar așa să fie ?

Așa este !

Din perspectiva strictă a rolului de mamă respectiv de copil, așa pot sta lucrurile !

Și totuși… la nivel profund amândoi sunt nemulțumiți…

Ce e de făcut ?

Dacă te afli într-o astfel de situație fă o listă cu cele mai importante 5-6 roluri din viața ta și răspunde la câteva întrebări:

În această situație, cum ar fi bine să acționez din rolul meu de…. ?

Dar din cel de….. ?

Ce alte roluri ar merita să ia parte la decizie ?

Ce îmi spune intuiția ?

Care din rolurile de mai sus mă reprezintă mai mult pe mine ca om și care sunt mai mult formate prin satisfacerea așteptărilor celorlalți ?

Cum îmi pot exercita în acest caz mai bine și alt rol decât cel cu care sunt prins în conflict ?

Răspunzând la aceste întrebări vei căpăta mai multă claritate, iar aceasta este prima condiție pentru ieșirea din blocaj.

O altă modalitate ca să ieși dintr-un astfel de blocaj este să cauți experiențe prin care percepțiile tale despre roluri se schimbă radical. De exemplu, dacă ai un conflict cu șeful tău, ai putea să cauți modele de rol foarte diferite de cele din zona șef - subaltern. Exemple tipice aici sunt antreprenorii sau liber profesioniștii. Aceștia au moduri de gândire foarte diferite de mentalitatea angajatului sau a managerului clasic pentru că trăiesc în alt tip de lume. În compania lor poți dobândi percepții noi pentru simplul motiv că poți să vezi în acțiune alte roluri și implicit alte comportamente.

De fapt, presupun că e destul de evident că sfaturile pe care le-ai putea primi de la un manager sau de la un alt subaltern sunt destul de diferite de soluțiile la o astfel de problemă sugerate de un antreprenor sau un freelancer…

Teatru forum

Intr-una din taberele noastre din seria BOOTCAMP avem un program de teatru foarte interesant care lucrează cu această schimbare a percepției rolului. De fapt, exemplul cu mama care vrea să își facă copilul medic este luat din una din piesele pe care le jucăm în ziua de teatru forum.

Practic, ceea ce facem acolo este să înlocuim personajele pe parcursul piesei cu actori din public (spect-actori) care propun noi abordări ale personajelor. Rezultatul este fascinant. Dinamica piesei se schimbă și o dată cu ea modul în care reacționează fiecare rol în parte. Și e firesc să fie așa !

Dacă unul din personaje își schimbă caracterul, celelalte vor reacționa în consecință… iar în viață dinamica aceasta este la fel ca pe scenă.

În concluzie, atunci când simți că te afli într-o situație de blocaj sau ești în conflict cu cineva, verifică din ce rol ai intrat în acel blocaj sau conflict. Nu cumva există și alte roluri din viața ta pe care ai putea să le folosești drept resurse pentru viitoarele tale alegeri ?

sursa :www.andyszekely.ro

Share sale

For Leaders

MLMTP trafic

Millionaire Academy

Millionaire Academy Network :: Banner One

Goal Mastery

Optin Page: Goal Mastery For Personal And Financial Achievement

FOX Hits

youtube

PTR

trusteeptr.com

quickcomm

Quick Click Commissions

amazon

walko

Grand Opening!

Advertise your products to shoppers

Quality advertising. Big traffic. Increase sales. Promote your website. Advertise your product to shoppers.

E-Commerce Associates Program

Adkreator

Cash

Whoops!

Te-ai saturat sa fii salariat?
Alege sa fii antreprenor!

De cate ori te-ai gandit cum ar fi sa nu mai ai program fix de lucru, sa nu mai asculti dispozitiile lui X sau Y, sa nu mai suporti tot felul de frecusuri la serviciu doar pentru ca ai de platit intretinerea sau rata la casa.

Si sa muncesti nu pentru salariul acela de supravietuire, ci pentru profit, pentru profitul afacerii tale. Un profit care ti-ar permite o viata inaccesibila in acest moment. Un profit care te-ar face sa spui: "Am facut o treaba buna. Sunt mandru de mine!"
Succesul este o problema de atitudine! Alegerea este numai a ta!
Bani, faima, apreciere... In fiecare secunda milioane de oameni incearca sa gaseasca o modalitate de a le obtine. In acest moment, persoane ca tine, dornice de a lua tot ce e mai bun si mai frumos de la viata, cauta ideea de afacere castigatoare. Majoritatea acestor idei raman in intimitatea gandului, ca un vis de glorie. Multe altele mor in stadiul de proiect. Chiar acum un milion de idei sunt aplicate. Doar una reuseste. Acum ai acces direct la acele afaceri castigatoare.

Ok, ti-a venit ideea care te va imbogati! Ai nevoie de un calcul: care este investitia initiala, profitul lunar, care este potentialul de dezvoltare, care sunt materialele de care ai nevoie, cum se prezinta piata, concurenta. Toate aceste lucruri, alaturi de cele mai noi si mai profitabile oportunitati de afaceri de pe piata romaneasca si nu numai, le gasesti AICI in articolele blogului! Acum on-line, mai usor de primit informatia, mai usor de citit! - urmareste - ne ...

Si... nu uita! Succesul incepe de la o idee! Bine ai venit in lumea oportunitatilor de afaceri!


Map IP Address
Powered byIP2Location.com

Bookmark and Share

Blog counter

triple

Our Privacy Policy

Privacy Policy for walkomarket.blogspot.com/

If you require any more information or have any questions about our privacy policy, please feel free to contact us by email at walkocomprest@gmail.com

At walkomarket.blogspot.com/, the privacy of our visitors is of extreme importance to us. This privacy policy document outlines the types of personal information is received and collected by walkomarket.blogpot.com/ and how it is used.

Log Files
Like many other Web sites, walkomarket.blogspot.com/ makes use of log files. The information inside the log files includes internet protocol ( IP ) addresses, type of browser, Internet Service Provider ( ISP ), date/time stamp, referring/exit pages, and number of clicks to analyze trends, administer the site, track user’s movement around the site, and gather demographic information. IP addresses, and other such information are not linked to any information that is personally identifiable.

Cookies and Web Beacons
walkomarket.blogspot.com/ dont use cookies to store information about visitors preferences, record user-specific information on which pages the user access or visit, customize Web page content based on visitors browser type or other information that the visitor sends via their browser.

DoubleClick DART Cookie
.:: Google, as a third party vendor, uses cookies to serve ads on your site.
.:: Google's use of the DART cookie enables it to serve ads to your users based on their visit to your sites and other sites on the Internet.
.:: Users may opt out of the use of the DART cookie by visiting the Google ad and content network privacy policy at the following URL - http://www.google.com/privacy_ads.html

Some of our advertising partners may use cookies and web beacons on our site. Our advertising partners include ....
Google Adsense
Adbrite


These third-party ad servers or ad networks use technology to the advertisements and links that appear on walkomarket.blogspot.com/ send directly to your browsers. They automatically receive your IP address when this occurs. Other technologies ( such as cookies, JavaScript, or Web Beacons ) may also be used by the third-party ad networks to measure the effectiveness of their advertisements and / or to personalize the advertising content that you see.

walkomarket.blogspot.com/ has no access to or control over these cookies that are used by third-party advertisers.

You should consult the respective privacy policies of these third-party ad servers for more detailed information on their practices as well as for instructions about how to opt-out of certain practices. walkomarket.blogspot.com/'s privacy policy does not apply to, and we cannot control the activities of, such other advertisers or web sites.

If you wish to disable cookies, you may do so through your individual browser options. More detailed information about cookie management with specific web browsers can be found at the browsers' respective websites.
Copyright © 2009-2012 walkomarket.blogspot.com All rights reserved.