Un turist călătorea prin Guatemala. A rămas stupefiat când a dat peste capela unui cult local în care se găsea reprezentarea unei zeităţi bizare. Deşi adepţii erau indieni cu pielea arămie şi ochi căprui, statueta zâmbitoare avea ochi albaştri şi piele deschisă la culoare, fiind înconjurată de sticle cu alcool şi de bancnote.
„Ce înseamnă toate astea?“ a întrebat turistul. Numele zeităţii era Maximon, cunoscut şi sub numele de Iuda Iscarioteanul.
Motivul pentru care Maximon devenise zeu era explicabil şi extrem de logic. Indienii îl venerau pe Maximon/Iuda deoarece era unicul personaj din scripturile catolice (religia care îi eliminase pe zeii antecesorilor) care scosese la iveală tot ce era mai bun în Iisus. Alcoolul simboliza cina cea de taină, iar banii, cei treizeci de arginţi pe care Iuda îi primise pentru a-l vinde pe Hristos.
Populaţia Guatemalei este predominant romano-catolică. Este vorba despre un tip special de convertire. Localnicii îl venerează pe Iuda pentru că l-a vândut pe Hristos. Oficial, s-au convertit, dar în străfundurile fiinţei, au rămas Păgâni. Noile credinţe s-au aşternut peste religia şi obiceiurile lor tradiţionale.
Acelaşi lucru se petrece şi în companii. Oficial, indivizii se convertesc la strategii şi programe noi, dar în acelaşi timp sunt menţinute şi cele vechi. Un program de retehnologizare a unui spital avea scopul de a reduce cu 40% timpul alocat procedurilor de preluare a pacienţilor . S-a descoperit la un anumit interval după implementare că un alt program mai vechi care îşi propunea o reducere mai modestă, de doar 2% era încă funcţional.
Asemenea legilor şi religiilor, programele învechite de schimbare arareori dispar întru totul. Singurul semnal vizibil al prezenţei lor este impactul pe care îl au asupra iniţiativelor noi, încetinindu-le. Economistul John Maynard Keynes afirma: „dificultatea majoră nu constă în a convinge oamenii să accepte ideile noi, ci să renunţe la cele vechi”.
Este vital să îţi urmăreşti scopul. Dar este la fel de important să deţii înţelepciunea de a-ţi da seama când să te opreşti.
Recursul pe care Microsoft l-a formulat la Curtea Supremă împotriva unei sentinţe potrivit căreia abuzase de monopol reprezintă un exemplu al abilităţii de a pune punct.
Microsoft era implicată în procese pe termen lung. Urma să irosească mare parte din timpul care trebuia alocat managementului pentru a-şi apăra poziţia şi o grămadă de bani cu avocaţii.
“Regula primordială a Microsoft“, declama revista Economist, „este să nu renunţi niciodată“. Adulatorii lui Bill Gates îl vedeau ca pe un Robert de Bruce de generaţie nouă, luptând pentru libertatea de a-şi conduce compania cum dorea. Alţii sugerau că era timpul ca Microsoft să cedeze atacurilor în justiţie, să negocieze o înţelegere rezonabilă asupra amenzii şi să îşi reconcentreze atenţia asupra afacerilor.
Senatul SUA planificase audieri asupra Windows XP, presa devenea din ce în ce mai ostilă – San Jose Mercury, de exemplu, lansase o campanie botezată „Eliberarea de sub jugul Microsoft“. Linux, sistemul de operare open-source, gratuit, pe care chiar Microsoft îl privea ca pe un adversar redutabil al Windows, aştepta să îi ia locul.
Ziarul Economist recomanda Microsoft să amâne lansarea Windows XP până în momentul în care legalitatea noului software avea să fie stabilită de tribunal. „Astfel, compania ar fi demonstrat lumii că nu ţinea întotdeauna cu tot dinadinsul să forţeze lucrurile şi să îşi reconstruiască încrederea de care nu se mai bucura”. Din nefericire, dat fiind ADN-ul Microsoft, o asemenea mişcare părea un basm.
Tenacitatea este indispensabilă în lumea industriei de software, În politică este o reţetă pentru a ajunge la dezastru.“
Bill Gates era cel care trebuia să decidă dacă să cedeze. A fost o decizie mult mai grea decât lăsa să se creadă Economist. Trebuia să ia în calcul atât costurile pentru a continua (cheltuieli judecătoreşti, timpul răpit managementului de vârf şi deteriorarea reputaţiei companiei), cât şi costurile pentru a renunţa.
Pe lângă valoarea pagubelor stabilită de tribunal, costurile „intangibile“ pe care le presupunea renunţarea
puteau fi considerabile („nu renunţăm niciodată“ chiar era o componentă a culturii companiei). E nevoie de curaj pentru a renunţa, deoarece susţinătorii tăi îl pot interpreta ca pe un gest de laşitate.
Asemenea erorilor care se compensează în jocul de golf, scopurile şi procesele depăşite trebuie convocate în mintea conştientă a organizaţiei pentru a li se testa validitatea, iar dacă nu mai sunt valide, trebuie înmormântate pe vecie.
În lipsa unei curăţenii periodice, mecanismele operaţionale, convingerile şi obiceiurile se aştern unele peste altele şi creează culturi complexe, stratificate, care devin, treptat, din ce în ce mai greu de coordonat. Ordonarea acestui haos cultural poate elibera resurse care vor fi utilizate cu mai mult succes altundeva, conferind organizaţiei mai multă adaptabilitate.
Necesitatea de a ieşi din programe şi de a intra în ele, subliniază importanţa costurilor de ieşire. Conceptul de „obstacole în calea intrării“ este cunoscut de toată lumea. Dar există şi „obstacole în calea ieşirii“; pe care trebuie să le minimizaţi dinainte. Pe lângă costurile pe care cultura Microsoft le-ar putea avea de suportat în cazul în care abandonează lupta în justiţie, există o serie de costuri de ieşire care sunt mult mai uşor de evaluat.
Un mare producător de autoturisme iniţiase un program de reducere a costurilor de tip „6Sigma“, în valoare de 6 milioane de dolari, dar a descoperit un program superior care costa 3 milioane.
În ciuda acestei oportunităţi, compania nu a renunţat la programul original, deoarece ar fi fost nevoită să plătească o penalizare de 1,5 milioane de dolari pentru întreruperea contractului.
Nu semnaţi astfel de clauze. Uitaţi-vă unde urmează să săriţi. Acţionaţi asemenea unui tâlhar, şi asiguraţi-vă calea de ieşire înainte de a intra.
Adaptare după:
ALPHA Leadership (R. Dilts s.a., ed. Amaltea, 2009)
A better way - Important message to you
A better way - Registration - Inregistrare
Conectare
Powered by Response Magic
Email Marketing System
Walkomarket - Make the Difference -
FENOMEN GLOBAL
Translate
QR morinda
amazon
Whoops!
Te-ai saturat sa fii salariat?
Alege sa fii antreprenor!
De cate ori te-ai gandit cum ar fi sa nu mai ai program fix de lucru, sa nu mai asculti dispozitiile lui X sau Y, sa nu mai suporti tot felul de frecusuri la serviciu doar pentru ca ai de platit intretinerea sau rata la casa.Si sa muncesti nu pentru salariul acela de supravietuire, ci pentru profit, pentru profitul afacerii tale. Un profit care ti-ar permite o viata inaccesibila in acest moment. Un profit care te-ar face sa spui: "Am facut o treaba buna. Sunt mandru de mine!"
Succesul este o problema de atitudine! Alegerea este numai a ta! |
Bani, faima, apreciere... In fiecare secunda milioane de oameni incearca sa gaseasca o modalitate de a le obtine. In acest moment, persoane ca tine, dornice de a lua tot ce e mai bun si mai frumos de la viata, cauta ideea de afacere castigatoare. Majoritatea acestor idei raman in intimitatea gandului, ca un vis de glorie. Multe altele mor in stadiul de proiect. Chiar acum un milion de idei sunt aplicate. Doar una reuseste. Acum ai acces direct la acele afaceri castigatoare. Ok, ti-a venit ideea care te va imbogati! Ai nevoie de un calcul: care este investitia initiala, profitul lunar, care este potentialul de dezvoltare, care sunt materialele de care ai nevoie, cum se prezinta piata, concurenta. Toate aceste lucruri, alaturi de cele mai noi si mai profitabile oportunitati de afaceri de pe piata romaneasca si nu numai, le gasesti AICI in articolele blogului! Acum on-line, mai usor de primit informatia, mai usor de citit! - urmareste - ne ... Si... nu uita! Succesul incepe de la o idee! Bine ai venit in lumea oportunitatilor de afaceri! |
Powered byIP2Location.com
Wellness Programe
Blog counter
Visit this site
oportunitati online
triple
Our Privacy Policy
Privacy Policy for walkomarket.blogspot.com/
If you require any more information or have any questions about our privacy policy, please feel free to contact us by email at walkocomprest@gmail.com
At walkomarket.blogspot.com/, the privacy of our visitors is of extreme importance to us. This privacy policy document outlines the types of personal information is received and collected by walkomarket.blogpot.com/ and how it is used.
Log Files
Like many other Web sites, walkomarket.blogspot.com/ makes use of log files. The information inside the log files includes internet protocol ( IP ) addresses, type of browser, Internet Service Provider ( ISP ), date/time stamp, referring/exit pages, and number of clicks to analyze trends, administer the site, track user’s movement around the site, and gather demographic information. IP addresses, and other such information are not linked to any information that is personally identifiable.
Cookies and Web Beacons
walkomarket.blogspot.com/ dont use cookies to store information about visitors preferences, record user-specific information on which pages the user access or visit, customize Web page content based on visitors browser type or other information that the visitor sends via their browser.
DoubleClick DART Cookie
.:: Google, as a third party vendor, uses cookies to serve ads on your site.
.:: Google's use of the DART cookie enables it to serve ads to your users based on their visit to your sites and other sites on the Internet.
.:: Users may opt out of the use of the DART cookie by visiting the Google ad and content network privacy policy at the following URL - http://www.google.com/privacy_ads.html
Some of our advertising partners may use cookies and web beacons on our site. Our advertising partners include ....
Google Adsense
Adbrite
These third-party ad servers or ad networks use technology to the advertisements and links that appear on walkomarket.blogspot.com/ send directly to your browsers. They automatically receive your IP address when this occurs. Other technologies ( such as cookies, JavaScript, or Web Beacons ) may also be used by the third-party ad networks to measure the effectiveness of their advertisements and / or to personalize the advertising content that you see.
walkomarket.blogspot.com/ has no access to or control over these cookies that are used by third-party advertisers.
You should consult the respective privacy policies of these third-party ad servers for more detailed information on their practices as well as for instructions about how to opt-out of certain practices. walkomarket.blogspot.com/'s privacy policy does not apply to, and we cannot control the activities of, such other advertisers or web sites.
If you wish to disable cookies, you may do so through your individual browser options. More detailed information about cookie management with specific web browsers can be found at the browsers' respective websites.
If you require any more information or have any questions about our privacy policy, please feel free to contact us by email at walkocomprest@gmail.com
At walkomarket.blogspot.com/, the privacy of our visitors is of extreme importance to us. This privacy policy document outlines the types of personal information is received and collected by walkomarket.blogpot.com/ and how it is used.
Log Files
Like many other Web sites, walkomarket.blogspot.com/ makes use of log files. The information inside the log files includes internet protocol ( IP ) addresses, type of browser, Internet Service Provider ( ISP ), date/time stamp, referring/exit pages, and number of clicks to analyze trends, administer the site, track user’s movement around the site, and gather demographic information. IP addresses, and other such information are not linked to any information that is personally identifiable.
Cookies and Web Beacons
walkomarket.blogspot.com/ dont use cookies to store information about visitors preferences, record user-specific information on which pages the user access or visit, customize Web page content based on visitors browser type or other information that the visitor sends via their browser.
DoubleClick DART Cookie
.:: Google, as a third party vendor, uses cookies to serve ads on your site.
.:: Google's use of the DART cookie enables it to serve ads to your users based on their visit to your sites and other sites on the Internet.
.:: Users may opt out of the use of the DART cookie by visiting the Google ad and content network privacy policy at the following URL - http://www.google.com/privacy_ads.html
Some of our advertising partners may use cookies and web beacons on our site. Our advertising partners include ....
Google Adsense
Adbrite
These third-party ad servers or ad networks use technology to the advertisements and links that appear on walkomarket.blogspot.com/ send directly to your browsers. They automatically receive your IP address when this occurs. Other technologies ( such as cookies, JavaScript, or Web Beacons ) may also be used by the third-party ad networks to measure the effectiveness of their advertisements and / or to personalize the advertising content that you see.
walkomarket.blogspot.com/ has no access to or control over these cookies that are used by third-party advertisers.
You should consult the respective privacy policies of these third-party ad servers for more detailed information on their practices as well as for instructions about how to opt-out of certain practices. walkomarket.blogspot.com/'s privacy policy does not apply to, and we cannot control the activities of, such other advertisers or web sites.
If you wish to disable cookies, you may do so through your individual browser options. More detailed information about cookie management with specific web browsers can be found at the browsers' respective websites.
Copyright © 2009-2012 walkomarket.blogspot.com All rights reserved.